Kan een strand ook uitbarsten? - Reisverslag uit Himatangi, Nieuw Zeeland van Bojan Breljakovic - WaarBenJij.nu Kan een strand ook uitbarsten? - Reisverslag uit Himatangi, Nieuw Zeeland van Bojan Breljakovic - WaarBenJij.nu

Kan een strand ook uitbarsten?

Blijf op de hoogte en volg Bojan

25 November 2012 | Nieuw Zeeland, Himatangi

Dag allemaal!

Daar ben ik weer; dat betekent dat er weer een week voorbij is. 2,5 maand geleden verruilde ik Nederland voor Nieuw-Zeeland en ik kan er maar geen genoeg van krijgen!
Ook deze week begon in ieder geval goed, van m'n baas mag ik de resterende 2 vrijdagen om 2 uur beginnen. Meer tijd om te sporten! Of om uit te slapen na het donderdagavondpilsje.

Ondanks dat de kinders vrij jong zijn blijken ze toch wel enig tijdsbesef te hebben. Woensdag kreeg ik te horen 'I don't want you to leave.' en 'Can't you stay a little longer?' Twee weken heb ik ze nog beloofd, want daarna is het toch echt even tijd voor 'vakantie.'

De rest van de werkweek is rustig verlopen. Woensdag en donderdag waren ontzettend zonnige dagen dus we waren constant buiten. Lesgeven onder een boom, nooit gedacht dat ik dat nog eens zou doen. Helaas ben ik nog niet klaar met vervellen, dus ik moet nog even oppassen. Het schijnt dus zo te zijn dat de ozonlaag hier op z'n dunst is en het welbekende gat niet al te ver weg is.

Woensdag was het niet alleen warm overigens, maar ook een dag met leuk nieuws. Ik hoop maar niet dat ik dit soort dingen aantrek...
Wat was er aan de hand? Bleek dus dat Mt. Tongariro was uitgebarsten. De dondersteen spuwde wel wat rook en damp tijdens ons bezoek op maandag, maar ik had je niet kunnen vertellen dat dit er aan zat te komen. Dat 'lopen over een actieve vulkaan' bedoelen ze dus wel heel letterlijk!

Zaterdag heb ik gebruikt om de puntjes op de i te zetten voor mn zuidereiland-tripje. Dit betekent dat ik me over 2 weken ergens op gletsjer bevind. De rest van de planning zal ik volgende week wel verder toelichten, dan weten jullie wat je op het nieuws in de gaten moet houden.

Vandaag was het tijd om me in te zetten voor het goede doel. Op de radio had ik gehoord van een wandeling. Om de reddingsbrigades van Foxton en Himatangi te steunen kon je een kaartje kopen voor een strandwandeling. De zondag was nog leeg, de weersvoorspelling was perfect, lekker aan het strand en je doet nog iets goeds voor de community. Kunnen we het voor het gemak 4 vliegen in 1 klap noemen?
Voor $20 werden we van Palmerston N. naar Himatangi Beach vervoerd. Vervolgens was het aan ons om naar Foxton Beach te lopen over het strand, alwaar we weer opgepikt zouden worden door de bus om ons terug naar huis te brengen. Onderweg was er een stand van wat sponsors die sportdrankjes en fruit uitdeelden. In het begin was het nog wel wat bewolkt, maar dat trok al gauw weg waardoor het een heerlijke dag werd. Wel een stevig zeebriesje, maar ik ben niet omgewaaid. 10 kilometer en 2 uur verder was Foxton dan eindelijk in zicht. Lopen door dat mulle zand is zo eenvoudig nog niet. Saai was het in ieder geval niet, organisator More FM zorgde ervoor dat er altijd voldoende muziek was.

Komende zaterdag ga ik weer naar Wellington als het weer het toelaat, om dan op zondag is even goed uit te rusten. Daarna zullen namelijk vooral dagen van vroeg opstaan en veel doen volgen.

Succes met de herfststorm morgen!

Brelfiets

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Himatangi

Bojan

Buup, iedereen kent me wel denk ik zo.

Actief sinds 04 Sept. 2012
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 16086

Voorgaande reizen:

17 September 2015 - 27 September 2015

Kom je daar wel binnen?

13 September 2012 - 14 December 2012

Op naar Nieuw Zeeland

Landen bezocht: