Hippies, katten en burgerlijkheid - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Bojan Breljakovic - WaarBenJij.nu Hippies, katten en burgerlijkheid - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Bojan Breljakovic - WaarBenJij.nu

Hippies, katten en burgerlijkheid

Blijf op de hoogte en volg Bojan

11 November 2012 | Nieuw Zeeland, Palmerston North

Dag Allemaal!

Er is weer een week voorbij; ik had niet eens door dat 'ie begonnen was. Het is niet helemaal de bedoeling dat de tijd zo snel gaat, want volgens mij heb ik nog genoeg te doen hier.

Afgelopen week kende een rustig verloop, en binnenkort mag ik de oudste groep een smakelijk wiskundelesje voorschotelen. (Waarom? Omdat mijn collega's er zelf ook de ballen van snappen.) Een van de lessen die ik hier leer is dat ik in de toekomst mn kind niet naar de naschoolse opvang moet sturen. Als je 20 bent en nog op je vingers moet rekenen heb je ergens een afslag gemist.

Dinsdag dacht ik dat het tijd was voor de Amerikaanse verkiezingen. Ware het niet dat we een uurtje of 18 op ze voorlopen hier en ik dus geduld moest hebben tot woensdag voor ik eindelijk wist dat we niet teruggaan naar de 17e eeuw gelukkig.
Diezelfde woensdag hadden we een stel kittens te gast; ik denk dat ik nu wel kan stellen dat ik een kattenmens ben. Het is dat we van die internationale quarantainemaatregelen hebben, anders had ik er eentje in de koffer gestopt.
En de koek is nog niet op. Woensdagavond hebben we met een klein groepje de verjaardag van een van mn huisgenootjes gevierd. Waarschijnlijk als voorproefje voor het feest van afgelopen vrijdag.

Dat feest was al lang en breed begonnen toen ik om een uur of 7 thuiskwam na het werk. Die achterstand is later fataal gebleken. Het is best irritant om omgeven te zijn door dronken hippies, terwijl je zelf 1 biertje achter je kiezen hebt. (Ja mensen, na 43 dagen zonder alcohol heb ik weer eens toegegeven.) Ze smaken beter als je het een periode zonder doet moet ik zeggen!
Een barbecue (met vlees!) was gezellig. Veel nieuwe mensen ontmoet met uiteenlopende verhalen. 1 iemand had na 2 uurtjes een fles Jack Daniels achterover geslagen. Dit wijf (een dame was het niet echt meer,) kon daar niet tegen. Depressie, Agressie en vervolgens 5 uur lang als een zoutzak voor je uit staren, het is maar wat je verstaat onder een feestje.
Nadat iedereen begon te jammen op allerlei instrumenten waarbij de samenhang compleet ontbrak heb ik het maar voor gezien gehouden. Besides, wat moet je met een didgeridoo in Nieuw-Zeeland?
Bier drinken doe ik toch het liefste met mn eigen vrienden.

Vanwege het late tijdstip was ik zaterdag ook niet al te vroeg wakker. Gelukkig had ik daar al rekening mee gehouden en heb ik er een nogal burgerlijk weekend van gemaakt. Wasje draaien, boodschappen doen. Gelukkig hebben we geen kinderen in huis anders was ik misschien in de war geraakt.

Zoals altijd bewaart ook de week het beste voor het laatste. We hebben een nieuwe kat in huis! Wat een heerlijk beest. Eerst hebben we een potje getennist, waarna ik vriendelijk bedankt werd met een handshake en een high-five.

Al met al was dit weer een leuk weekje. Ik heb besloten dat ik nog een weekend terugga naar Wellington, wat zonder twijfel de leukste stad van het Noordereiland is. Als het goed is naar een onbewoond natuurreservaat waar de natuur dus vrij spel heeft.

Verder zijn nu ook de meeste dingen voor het Zuidereiland geregeld, dat ik over ruim een maand overigens alweer verlaat om via wat stops hier en daar terug te keren op het Noordelijk halfrond van deze aardbol.

(ondanks het afnemende lezersaantal, (het is maar goed dat ik geen eigen glossy heb))
Veel Leesplezier!
Brelfiets.

  • 11 November 2012 - 22:08

    Fleur:

    Bohie!!
    Jammer van het dalende lezersaantal, maar ik lees ze altijd met veel plezier! Alles wat jij produceert slik ik als zoete koek!
    Kus fleur

  • 12 November 2012 - 09:49

    Brelfiets:

    Goeie Ward, Goeie!

  • 13 November 2012 - 15:26

    Branka En Zrinko:

    Lieve Bojan jij hebt van ons ongeduldige mensen gemaakt door jouw verslagen uit N.Z.
    Ze zijn zo interesant dat wij vrelangen naar de volgende verslag.
    Groetjes Branka en Zrinko

  • 21 November 2012 - 18:39

    Willeke:

    Je moet maar denken, geen nieuws goed nieuws, en zie toch wel een vooruitgang, daarover later meeer ... tot die tijd amuseer je en geniet van de mogelijkheden ....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Palmerston North

Bojan

Buup, iedereen kent me wel denk ik zo.

Actief sinds 04 Sept. 2012
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 16052

Voorgaande reizen:

17 September 2015 - 27 September 2015

Kom je daar wel binnen?

13 September 2012 - 14 December 2012

Op naar Nieuw Zeeland

Landen bezocht: