Do you want tomato sauce with that? - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Bojan Breljakovic - WaarBenJij.nu Do you want tomato sauce with that? - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Bojan Breljakovic - WaarBenJij.nu

Do you want tomato sauce with that?

Blijf op de hoogte en volg Bojan

07 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Palmerston North

Is wat Nieuw-Zeelanders vragen als, tsja eigenlijk altijd als je wat eetbaars in je handen hebt. Deze gewoonte kan ik bij een broodje hotdog nog begrijpen, maar er zijn natuurlijk grenzen. Hoe raar het ook moge klinken, Nederland neemt een 2-1 voorsprong, omdat het de ronde 'eten en eetgewoontes' wint.
Nu staat de Nederlandse keuken misschien niet bekend om haar culinaire hoogstandjes. Je mag me wel altijd wakker maken voor boerenkool, hutspot of een lekker kroketje! Wat stelt Nieuw-Zeeland daar tot nu toe tegenover? Afgezien van de afternoon tea, wat gewoon Brits is (Commonwealth,) heb ik nog niet echt iets lekkers kunnen ontdekken. Ik geloof best dat de ingewanden van schapen heerlijk zijn, maar zelf zal ik het niet zo gauw proberen.
Laatst heb ik me laten verleiden tot de eerste 'traditie.' Vers wit brood, een flinke kwak margarine, tomato sauce EN.......

Patat!

De komende 9 weken hoef ik geen koolhydraten meer te consumeren.. Het was niet vies, maar de combinatie klinkt gewoon niet juist. Gelukkig kan ik mn eigen prakkie bereiden en ik heb nog geen dag honger gehad. Overigens word ik op zn tijd ook verwend door mn flatmates, die laten zien dat vegetarisch eten helemaal niet saai of bah hoeft te zijn.

Voor ieder die het gemist heeft, ons eten wordt hier wel een beetje gewaardeerd denk ik. Een andere verklaring voor het schap met stroopwafels, roggebrood, speculaas en beschuit in de supermarkt heb ik niet. Alhoewel €3,5 voor 8 stroopwafels of €2 voor een rol beschuit wel een beetje teveel van het goede is. Ik hou het wel op tot ik weer terug ben.

Afgelopen week was een marathon waar einde aan leek te komen. Heel veel leuke activiteiten met de kids, maar soms vraag ik me af van welke planeet ze komen. Als ik 's ochtends om half 9 binnenloop staan ze te stuiteren en wanneer ik om half 6 weer wegga rennen ze nog steeds vrolijk in het rond. Man man man, wat was ik kapot na 45 uur kinderen vermaken. Hierna nog een week en dan gaan we weer terug naar de 28urige werkweek.
Gelukkig hadden we vrijdag een watergevecht waardoor ook het kind in mij weer even naar bovenkwam. Gelukkig zitten alle stuiterende ADHD pre-puber jongetjes van 10-12 in mijn groep. Wat bof ik toch weer....

Dit weekend bestond dan ook voor de helft uit slapen. De hike-tocht ging niet door en ook die van volgende week is geannuleerd. Dat laat ruimte over voor volgend weekend, waarin ik wel IETS wil gaan doen, ook al heb ik nog tijd zat om dingen te ondernemen. De weekenden daarop zijn hopelijk iets voller, waardoor ik pas begin november pas weer na hoef te denken over wat ik ga doen.

Vandaag is het heerlijk weer, terwijl we gisteren een moesson-dag hadden, dus lekker in de tuin liggen is vandaag ook een vak zullen we maar zeggen. Net nog ff een barbecuetje meegepakt; met vlees, dus de voedingsstoffen zijn ook weer aangevuld hopen we dan maar. Overigens supertof, gewoon openbare barbecues midden in een park. Iedereen kan en mag ze gebruiken, gratis en voor niets.

Volgende week hoop ik wat meer te hebben gedaan in het weekend; mn verslagje zou dan ook weer wat uitgebreider kunnen.

Raar om te beseffen dat er alweer ruim een kwart van de reis op zit. Nog maar een dag of 65 voor ik weer in het vliegtuig stap, terug naar waar ik hoor. Maar eerst nog 9 weken genieten!

Volgende week zelfde tijd zelfde z@ppelin.

De groeten!
Mr. Bean (aldus een van de kinderen)

  • 07 Oktober 2012 - 12:22

    Josje Safar:

    Hahah! Mr. Bean <3

  • 07 Oktober 2012 - 13:58

    Barry-Frits Tokkie:

    Hallo.

    Afgelopen week was een marathon waar einde aan leek te komen.

    Ik snap het niet.

    Dag Dag

    Barry-Frits Tokkie (plaatsverfangent taalnazi)

  • 07 Oktober 2012 - 22:07

    Saskia Van Gemeren:

    Nou, ik heb het ook eindelijk even doorgelezen hoor, wat Fleur zei, soms ben je echt onduidelijk. Maar harstikke leuk verder!
    Nog veeeeel plezier!!!
    Ik zal vanaf nu uitkijken naar je volgende verhaaltjes! (MET thee en koekjes)

  • 09 Oktober 2012 - 10:10

    Harry En Frits:

    Ik snap dat je flatmaatjes je kunnen verwennen, maar ik hoop dat het niet kan tippen aan rozenlaan 2. We wachten met grote, zwarte, leren smacht (schacht) op je terugkomst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Palmerston North

Bojan

Buup, iedereen kent me wel denk ik zo.

Actief sinds 04 Sept. 2012
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 16039

Voorgaande reizen:

17 September 2015 - 27 September 2015

Kom je daar wel binnen?

13 September 2012 - 14 December 2012

Op naar Nieuw Zeeland

Landen bezocht: